تضمین دادرسی توسط وکلا تخلف سنگینی است

یازار :

+0 به یه ن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مجید شعبانی، دوشنبه(۴اسفند) در نشست خبری به برنامه های متعددی که به مناسبت هفته وکیل در کرمان تدارک دیده شده اشاره کرد و گفت: معاضدت رایگان به شهروندان، دیدار با مدیرکل دادگستری استان کرمان، تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای کرمان و همچنین برگزاری نشست خبری برای تبیین خدمات کانون وکلا از برنامه های کانون وکلای دادگستری استان در هفته وکیل است.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان افزود: وکلا مخاطرات زیادی دارند و در راه احقاق حق مردم و اجرای عدالت با تهدیداتی روبرو هستند و این نشان از اهمیت کار وکالت و تأمین جانی و امنیت شغلی وکلا دارد و در واقع اگر روز 7 اسفند به عنوان روز وکیل مدافع نامگذاری شده برای معرفی نهاد وکالت و مخاطرات شغل وکالت به جامعه است.

شعبانی ادامه داد: وکلا علیرغم اینکه جان خود را در طبق اخلاص می گذارند، باز هم با این مخاطرات به مسائل شغلی خود ادامه می دهند و در راه عدالت و احقاق حق گام برمی دارند.

وی اظهار کرد: هزینه وکیل در ارومیه تسخیری باید از سوی قوه قضاییه پرداخت شود و دولت باید این بودجه را به قوه قضاییه بدهد که منتظر هستیم دولت با تخصیص و تأمین این بودجه به قوه قضاییه، به کانون های وکلا پرداخت کند که تا امروز ریالی بابت این موضوع پرداخت نشده و تاکنون وکالت تسخیری به صورت رایگان انجام شده است.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان در پایان گفت: اگر وکیلی دادرسی را تضمین کرده باشد، این یک تخلف سنگین است و با آن برخورد می کنیم زیرا وکیل باید از علم و عمل خود استفاده و از موکل خود در دادگاه دفاع کند لذا وقتی از نتیجه دادرسی مطلع نیستیم وکیل مدافع نباید از قبل نتیجه دادرسی را تضمین کند.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل در تهران


  • [ ]